Tuesday, January 25, 2011

1st day yang penuh dengan kejutan

seawal pukol 6 pagi aku bangun untuk mejalangkan tanggunjawap sebagai pekerja mieco, wahhh semagat tu , pukul 730 aku sarapan dulu pastu baru aku ke temapat kijer, 

ahh punch card ??? alamak, sepanjang aku kijer aku tak pernah pakai punch card, tapi yang aku pakai sweep or touch sahaja, tapi kat cnie punch card beb hahahha
aku menuju kebilik HR untuk melaporkan diri ,, lama la jugak aku tunggu siap boleh buat novel hahah bukan novel tapi dairy uihh apeng dah ader dairy sekarang, tetiba jer ader dairy  biasalah tempat baru kena guna nama betol dulu affendi nanti dah power baru guna apeng hahaha , tunggu punya tuggu akhirnya pentian aku berakhir dengan munculnya en nasir, wahh hahahah  en nasir nie adalah executive untuk HR jadi die buat la kije die tanya punya tanye kuar lak isu tunang  kawen, cik nasir pon mula bertanya, awak anak peneroka , ofcosla yer , masing masing mula membuka cerita , die pun  bagitau yang die tu adalah bekas pegawai felda uihh ok takder aper pon yang menarik, tapi bertukar xcited bila die mula tanya tunang orang felda jugak ker, aku pon cakapla die anak pegawai felda die tanya dimana , aaku cakap la kalau tak silap bukit goh pahang, die mula tanya nama aku jawap la ismail sulong, die  berfikir sejenak , die tanya aku bukit goh ker bukit sagu ?? aku jawap tak pastila , die mula tanya pakai spec??? aku jawap la yer,untuk double compom aku msg MEM aku die jawap BUKIT SAGU PAHANG, SAHHH kopmpem kenal, die mula cakap yang die dok lama kat bukit sagu,,  ahhh dalam hati aku,, sejauh nie aku datang ader jugak orng yang dekat ngan keluarga, ahahahahahah.. dunia nie kecik jer sebenarnya, jadi ape yang kita buat akan dapat balik, 

1st day jugak la aku dah stat masuk kijer dan buat kijer masuk lorong conveyor pehhh mmg dasyat la beb, terkenag pulak kijer bersama LION DRI dulu, hahahaha


No comments:

Post a Comment


Sponsored by: