Saturday, February 5, 2011

TERKENANG DIRINYA

Hari nie arwah selamat dikebumikan, tapi aku tak dapat untuk menghadirkan diri kerana begitu jauh diperantauan, cume apa yang boleh buat aku hadiahkan apa yang termampu kepada arwah,
aku tak pasti kenapa aku terlalu tersentuh hati bila terkenagkan arwah, sebelum nie aku xpernah dok mengenali dirinya, aku tak pernah duduk sekelas , xpernah ber cakap dan mungkin tak pernah kenal pon diri arwah, aku hanya mengenali arwah pon melalui kawan kawan yang lain,

tiba tiba, apabila teknologi facebook nie muncul , aku cuba untuk berkawan dengan arwah, tak sangka persahabatan yang terbina dari FB ni memberi kesan psikologi kepada diriku dan arwah,  bermula dengan lambang felda yang aku uplop kat FB ku mengikat erat tali persahabatan antara kami semua terutama arwah,

setiap kali aku naikkan status mesti arwah masuk menyampuk,lawak sedih geram suma ada tuk lepaskan tension, arwah mmg senag berkawan , seingat aku arwah pon pernah berkongsi cerita ttg kehidupan family ,, kami bertukar tukar pendapat dan juga nasihat

untuk pertama kalinya aku menelifon arwah pada hari raya lalu, arwah megajak aku pergi kerumahnya pada malam tu untuk beraya, aku malula huh, tapi kita buat plan tuk berkumpul dirumah idzura sempena majlis kesyukuran perkahwinan

aku kol arwah supaya   dapat menghadirkan diri bersama sama, tuptap dah jumpa , tula pertama kali aku berjumpa dengan arwah, sebagai kawan, dari situ aku berkawan dengan suami arwah, pada masa tu semua orng begitu happy, zana ada dengan berita gembira , noni sedang menuggu kelahiran, ony usik mengusik, riuh benor masa tu,

arwah nak sangat aku jadi uncle baby die , die nak mintak claim hadiah banyak2 , duit raya, sekadar usik mengusik, arwah selalu tanya ''bila nak kawen peng"  tunag biler peng, die cakap kalau aku buat kenduri bulan 3 or  4 susahla nak datang coz dalam pantang, arwah suke cakap'' cepat cepat la kawen peng" 

last hari rabu haritu arwah masuk tanya peng tak pasnag lansir ke sok raya, aku gelak jerla, macm biasa, sampai die mgadu dah tak larat nak bawak perut , aku cakap xpe , n die gtau nanti bakal bini aku shaz pon jadi macm die jugak, aku cakap aku tolong angkat jugak ,, letak atas troli die gelak jer ,die cakap lagi kawen la cepat cepat , arwah tanya aku balik tak raya cina berkali kali, aku dah bagitau aku tak balik coz aku baru kije n mggu depan baru aku cuti, samapaila aku off fb aku jast bagi tau ,, yah aku kuar dulu ,, aku tak tuggu die balas apa lepas tu esok nya aku tengok ada due tapi dah xleh baca dah,

sehinggala semalam aku dapat call dari kawan mengatakan arwah telah pergi kerana kemalangan jalan raya,, 

semoga arwah diletakan didlam golongan yang istimewa disisi allah,

KAMI SELALU MENGINGATIMU, AL-FATIHAH








No comments:

Post a Comment


Sponsored by: