Monday, November 29, 2010

Pengenalan Diri Si Pemilik Tentang Kehidupan

assalamualaikum.....

 akhirnya aku ada blog.. aku seperti nama kat profil tu  muhammad affendi nama lam surat beranak... nama glemor yang tak berapa nak glemer APENG... kenapa apeng??? uih panjang critanya ... tapi aku pendekkanla supaya senag ckit nak paham... kawan kawan la punyer crita suka bnar pggil nama tu ,,last aku gunakan apend setelah beberapa purnama aku pikir sejenak munkin lebih baik gunakan apeng sebab aku nie org GANU hahhahha..... skarng dah lekat apeng tujela critanye hahhahha dah eks... ok

Tempat Lahir Aku??
aku dilahirkan  pada hari rabu jam 10.30 pagi yang hening (hening ke ?? manala aku tau) 27 nov 1985... 25 tahun yang lepas, di Kg Peroh Ajil yang terletak di sebuah daerah di negeri Terengganu, malaysia.. didlam sebuah rumah yang usang ditepi sungai peroh yang airnye jernih ....sekarang air pon dah kurang la ... biasala  moden kan .

Tempat Tinggal Aku Sekarang??
bila aku ingat jer aku berada di 187 felda kerteh lima .. sebagai anak peneroka felda,
sebuah penempatan felda di daerah dlam sebuah daerah dinegeri terengganu yang terpencil yang segar udaranye ..sekarang kawasan nie telah pesat membangun dengan prasarana yang lengkap sesuai dengan kehendak dan keperluan kehidupan hari ini.... dah eks letih ahhh

Pendidikan aku??
aku mengenal A B C di sekolah tadika kemas felda kerteh lima.. selepas setahun aku mula memasuki sekolah keb ketengah jaya yang dulunye bernama sekolah keb felda rasau kerteh II selapas enam tahun aku disana aku dipaksa menduduki UPSR ....korng pun tahu maksud die kan untuk taun tu taksilap aku pemulaan untuk 5 matapelajaran... selepas keputusan UPSR tu dah keluar ..uihhh leganya dah nak kena masuk sek men pulak huhuhu....

selepas bersiap sedia nak masuk sek men . harinya pun tiba.... aku lah pelajar tingkatan 1 murni di sek men ketengah jaya yang paling  skema hahahah tali pinggang kecik giler hahaha  ( takut cikgu marah),,, dah abis tingkatan 1 aku pon naik tingkatan 2... tingaktan 2 aku nie serang pengawas sekolah... dah mula buat hal la bile jadi pengawas nie hahahhaha( len kali la aku cerita eks ), ok time tingakatan 3 aku turun kelas gara gara seorng cikgu. nnti la aku crita ... time tingkatan 3 niela bayak cerita yang best tapi tuggu next story k kan serabutlak nak bacer yang maner satu...k tahun nie aku dipaksa pulak tuk menduduki PMR huhuhuh 8 matapelajaran.... tup tap tup tap... dapat result  ... yang takla power sngt ... tapi boleh la nak masuk sek teknik.... akhirnya aku diterima masuk sek men teknik kemaman ... di dlam bidang kejuruteraan jentera... selepas 2 tahun aku dipaksa lagi SPM la pulak... selepas beberapa purnama keputusan SPM pon dapat.... kecewa pon ader ...kuat sngt bermain... lau tak mesti skrang dah jadi boss hahahaha nak buat camne dunia ne mmg dah ditentukan jalan ceritanya mengikut pilihan hati kita ... kalu kita pilih jlan A dah ada sipnopsis die  dan bile pilih jln B pon dah tersedia sipnopsis die ... bak kata AMUK  kita nie PELAKON CERITA DIPEMERTASAN ALAM CIPTAANYA menyayi la pulak haahah..

selepas dapat jer keputusan SPM apa lagi target nak masuk universiti mampos tak dapat ,,isi jerla politeknik... than alhamdulillah dapat jugak masuk politeknik dungun terengganu yang kini dikenali politeknik sultan mizan zainal abidin... uiih  bukan main panjang lagi... dlam jurusan sijil kejuruteraan mekanikal... pada hari pertama terdetik dihati bila la nak abis belajar nie ,, 2taun beb lama tu....tup tap tup tap abis dua taun... pehhhhh aku berjaya dapat sekeping sijil .....ahhhh nak kena sambung diploma pulak


selepas abis sijil aku n the gang merantau ke johor tuk mencari pengalaman hidup dinegeri orng... (nanti aku cerita secara detail k..) best citer nie heheheh pengalaman hidup yang paling dasyat .... selapas stengah tahun aku kembali untuk persediaan kembali menjadi student... pada jun 2007 aku dikehendaki melapor diri di politeknik ungku omar ipoh di dalam jurusan diploma kejuruteraan mekanikal ,, politeknik petama dimalaysia selepas setaun... aku berjaya mendapat sekeping diploma...uihh penatla wei dah blurr nie heheheehe ... aku janji aku akan sambung lagi k... nthan... aku crita lagi pasl kehidupan aku dimasa masa yang best tu hahahah tugguu... pasti pedas dari biasa hahahaha k.... wassalam .... aku janji aku sambung lagi ok.... penim la idea pon dah kering nie hahahahah

No comments:

Post a Comment


Sponsored by: